- Ibland orkar man inte med skiten..

Inte bloggat på några dagar, vart helkass. Igår tog jag influensavaccinet, jag tänkte att det är väl bäst eftersom jag arbetar på olika ställen. Så jag inte drar med mig någon smitta imellan jobben. Efter jag hade tagit sprutan så skulle jag jobba (min sista schemalagda natt i Kungälv, vemodigt men mitt eget val)

Jag kände redan ett par timmar efter jag tagit vaccinet att jag började bli varm & lite snurrig, sedan fick jag feber. Jag ringde då till beredskapsenheten i Kungälvs kommun & lyckligt nog var det vår chef som hade jouren.

Jag talade om att jag hade fått feber & mådde jättedåligt men hon kunde inte beodra någon sa hon. Det kostar ju och personalen skulle jobba i helgen. Men WTF!? När är det meningen att man ska beodra någon om inte när personalen blir sjuk?

Så jag fick så snällt stanna, hon sa att hon skulle ringa mig tidigt på morgonen, fine tänkte jag. Då kanske hon fixar in någon som jobbar morgonen. Men hon ringer till jobbet kl 08:30(!!) En halvtimma innan jag slutar. Febern hade stigit och jag mådde som helvetet själv. Så jag skällde ut henne efter noter, alltså det är inte första gången jag (eller resten av jobbet) irriterat mig på henne. Alltså man kan inte bete sig hur som helst mot sin personal!

När jag kom hem så fick jag i alla fall sovit ett par timmar och sedan vaknade jag av en fruktansvärd smärta i armen (som jag tog vaccinet i), värken kröp upp i nacken och jag hade en fruktansvärd huvudvärk. Hade 39,4 i feber, frossa, såg stjärnor & började spy som grisen själv. Jag tog värktabletter men inget hjälpte så jag ringde vårdcentralen som sa att jag skulle stoppa i mig ytterligare 2 ipren, om febern inte skulle lägga sig, om den steg eller om jag fick svårt att andas skulle jag åka in direkt till sjukhuset. Problemet var att vi inte hade några fler tabletter hemma så Olle fick åka från jobbet & köpte tabletter + cola light till mig. Sedan masserade han min nacke tillhuvudvärken hade lättat en aning och så tog jag mig en tupplur. Nu har febern legat på 38 och jag har fått i mig pyttelite att äta. Tack & lov.



Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas du kryar på dig.

Bra att du sa som du tyckte till chefen.

2009-10-30 @ 22:54:10
URL: http://matbakochenpassion.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack för idag darling..

2009-10-31 @ 18:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0