- Fredag 13:e!

Hallå Gubbar! (Och gummor!)

Imorse var jag uppe med tuppen eftersom jag skulle jobba x-tra på mitt gamla jobb. Najs tyckte jag eftersom jag trivs så gott där, dessutom så skulle jag arbeta med en gôrgo arbetskamrat som jag inte träffat på länge.

Vi sitter vid morgonrapporten så påminner jag lite skämtsamt om att idag är det ju fredag den 13:e, som gjort för olyckor i mitt liv.

Jag fixar morgongröten på jobbet i micron, när jag sedan skall ta ut den för att den skall svalna så slinter jag och får skållhet gröt över hela vänstra hand! Jag får till ett skrik som till och med skulle skrämma hulken himself, precis när min arbetskamrat är påväg in i köket.

Jag har någonstans i bakhuvudet att man inte skall spola kallt vatten på brännskador så vi lyckas få till lite ljummet vatten som jag sköljer under. Ringer sjukvårdsupplysningen som säger att jag skall hålla kvar handen under vattnen i 15min! - No way! Jag pallade kanske 15 sek på sin höjd. Hon säger åt mig att åka direkt in till Akuten. Så jag ringer Olle & störtbölar, han ligger & sover men kommer på nolltid! In på akuten, handen har svullnat och ringen sitter som ett korvaskinn men den får dom av tillslut. Omlindad och med smärtstillande i kroppen så ber dom mig sitta & vila en stund för att sedan titta till mig.

Pallade inte sitta still & vila så jag rymde hem. (Det där med mig och sjukhus alltså..)

Andra saker som hänt idag:

♥ Jag tappade halva håret efter att ha blekt utväxten.

♥ När jag skulle hämta min mobil som varit på lagning så har verkstaden skickat tillbaka fel mobil! Jag får räkna med att vänta ytterligare ca 2 veckor!

♥ Min motor till bilen har varit inne på verkstaden för reparation. Den sitter nu tillbaka under huven men bilen startar fortfarande inte!

 

När skall min tur vända?

Tålamod, tänker jag. Tålamod...


Kommentarer
Postat av: DesignbyJessica

ååh hallå, allt bra? Det var ett tag sedan jag kikade in på din blogg. Kram

2010-08-14 @ 10:38:43
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: Sandra

Jasså? Vad är det för inpackning då? =)

2010-08-15 @ 15:17:51
URL: http://tobax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0