- Ära vare gud i höjden...

.. Symaskinen brände jag i slöjden..

Jag fick lite tråkigt & det går ju inte, så jag satte igång tankeverksamheten.
Jag har ju varit ute & campat lite det sista & brukar ju åka iväg ganska mycket om somrarna.
Fick värsta idéen om att sy handdukar med ficka på. Däri kan man lägga tandkräm och tandborste när man skall gå till campingbadrummet för att göra oss iordning för kvällen.
Smart va?
 Har man husvagn och borstar tänderna där så slipper man ju ha tandbortstmuggar osv. Perfekt förvaring i fickan!
Den kan också användas som kökshandduk tex.

Jag drog fram lite vitt frottétyg, kantband och knappar & Voilà!! ↓
Jag är väldigt kreativ och pysslig men sy är verkligen inte min starka sida. Jag har lite svårt att förstå att jag gick ur grundskolan med högsta betyg i syslöjd. Men,men.. Övning ger färdighet.
Det blev lite skevt och dant för jag hade inga knappnålar :(
Men två st av dessa handdukar blev det i alla fall.

Åh, jag glömde nästan berätta det sjukaste av allt, symaskinen började brinna på cuppen.. Eller rättare sagt pedalen. Det luktade bränt i flera timmar efteråt. Ni hör ju..







                                                       


                                



                                                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0