- Kontaktfamilj.

Denna helgen har jag mitt goa kontaktbarn ♥L♥ hos mig.
Jag minns att jag verkligen fick "slåss" för att få bli kontaktfamilj, jag fick bara nej överallt jag ringde och erbjöd mig som kontaktfamilj "Du är på tok för ung" fick jag höra överallt. Tillslut så nappade ett socialkontor i Göteborg och var intresserade, de kunde dock inte lova mig ett barn då föräldrarna är med och bestämmer vilken familj barnet kommer till. Sedan följde en utredning med hembesök, möten och tusentals frågor från socialens sida.
Sedan blev jag & Olle godkänd kontaktfamilj!
Det tog ca 1 månad, sedan ringde de från socialkontoret och sa att de hade ett barn som matchade våra önskemål.

Så en helg i månaden har jag lilla ♥L♥, den helgen är jag mamma, jag har strika rutiner. regler, flätar hår, ger kärlek, tänker på vad jag säger, är en förebild, shoppar barnkläder, simtränar och allt vad det innebär.

Resten av tiden (när jag inte har henne) är det helt okej att vara en "vanlig" 21 åring, jag är toksminkad ibland, dricker alkohol vissa helger, bönar cirklar med bilen på parkeringar.. Äh, you name it.

Jag råder alla som vill göra en god gärning att bli kontaktfamilj.

Tänk vad mycket ett barn kan ge! ♥




   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0