- I sängen eller inte...

Jag & Olle har valt att inte ha Elvis i sängen, detta på grund av att det blir så hårigt och jag orkar inte hålla på och byta lakan vareviga dag.
Jag får kommentarer som -Men vaa? Får han inte sova med er i sängen?! stackarn..
Vadå? Han har flera egna sovplatser, han får även ligga i soffan.
När vi fick hem Elvis så fick han sova hos oss, i sängen. Sedan insåg vi hur jobbigt det skulle bli att hålla sängen fräsh. Så när vi flyttade så valde vi att stänga sovrumsdörren på natten. Jag upplever inte att han är speciellt ledsen för det. Det skulle vara totalt omöjligt att lära honom att han inte får vara i sängen och jag har inte hjärta att bråka & knuffa ner honom 711 gånger på en natt.
Istället sover vi med stängd dörr & är bästa vänner när vi vaknar på morgonen.

 


Kommentarer
Postat av: Issah

Gör ni helt rätt i! Det är isf värre om man har hund och hunden inte får samma i sama rum som sina "föräldrar" iom hunden är ett flockdjur och kan uppleva att just formen av att stänga dörren kan innebära att han/hon gjort fel och blir därmed utanför. Men katter är självständiga icke flockdjur som är mega beroende av andra 24 7 så jag tror inte att lille Elvis lider (:

Skaffar ni hund däremot så låt honom/henne ligga i samma rum, fast på golvet.

2010-11-14 @ 10:24:40
URL: http://franskspets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0