- Häcken full.

Det är massor att göra just nu!

Igår var det målare hemma och målade om vårat sovrum n°2. Det blev äggskalsvitt för det var den enda färgen som hyresvärden erbjöd. Det duger dock sålänge, vi vet ju inte riktigt hur vi skall utnyttja det där rummet ännu.
Köket är färdigmålat i vitt (jag har målat), jag hoppas att Olle hinner borra lite så jag kan få upp några gardiner i köket under nästa vecka i alla fall.
Jag har jobbat väldigt mycket under denna veckan & saknar ♥Olle & Elvis♥ (katten) något så inni. På tal om katten. Varje gång jag tömmer upp ett bad, lägger mig tillrätta så kommer han in i badrummet och skiter i lådan. Varför i allsindar gör han det alltid när jag precis har lagt mig i plurret?

I förrgår så blev jag erbjuden en tjänst på 100%, på ett annat boende i Backa.
Jag fick ganska kort betänketid på mig och valde att tacka nej. "vilket pucko" tänker ni säkert nu.
Men att tacka ja till ett arbete på ett boende där jag varken träffat brukare eller personal känns lite osäkert.
Det verkade vara lite äldre brukare där, jag vill helst jobba med yngre personer, som utvecklas & gör stora framsteg. Då utvecklas jag också.

Jag valde att behålla min nattjänst på 60%, jag trivs så oerhört gott på mitt jobb & att skaffa något annat jobb senare, med högre % kommer nog inte bli några problem. Att få jobb har knappast varit något problem för mig. Tack & lov.

Förresten, vad händer på nyår?
Jag är ledig kvällen+natten men jobbar dag, dagen efter. (om jag inte får ledigt)




 Jag saknar mitt blonda hår :(
Men när jag fått i löshår i detta skatboet så blir det säkert också bra.



 Glömde berätta. Jag fick 500kr i löneförhöjning!
 lalalalala...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0