- Man blir aldrig för gammal för en adventskalender!

.. Ni kanske, men inte jag!

Jag minns när jag var liten och gick i lågstadiet.
Vi hade en supermysig fröken som gjorde jättefina julkalendrar till oss, vi fick öppna varsin dag men alla barnen fick någon liten present, VARJE DAG! Jag kommer speciellt ihåg några smällkarameller som vi fick (jag tror att det var på nummer 24) whatever. Dom hade jättefint blankt papper i olika färger och mönster. Det fanns snören i båda ändarna som man drog i & då small det till, karamellen gick sönder och ut kom en liten present!
När jag & Olle var i England förra året så hittade jag sådana smällkarameller.
Jag ville så hemskt gärna köpa dom men jag hade ingen plats kvar i väskan och de gick bara att köpa i paketvis.

Synd!

Idag så klickade hem denna söta adventkalender, först så tänkte jag göra en egen i stil med denna ↓ men sen insåg jag hur mycket vi kommer att ha att göra de närmsta månaderna med flytt, flyttstäd, målning & tapetsering.

Jag & olle skall öppna varannan dag. Så skall vi slåss om vem som skall få öppna på julafton.. för sånna är reglerna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0